Assistance with an early Heuer Chrono

Hello all,

I am nowhere near being an expert on Heuer chronos so I was hoping to get some thoughts on the watch attached below. Sorry for the quality of the photos as they are coming directly from the seller.

The watch is 32mm in size and from the late 1930s. The inside caseback and bridge are not signed so I am not sure what reference this is. It does look fairly similar to the reference 2403 pictures I have seen.

Do you see any major issues with it? The dial looks good to me. The watch is missing the crown and winding stem, which will need replacement. Was is common for the caseback and bridge not to be signed?

If it does look good, what would be its value in current state, assuming it will need a full service and new winding stem/crown?

Thanks in advance!

Movement shot?

Thanks! I will send him a message. I had looked through his site before but there isn't much about the earlier chronos. Definitely a great reference though.

Den bedste ressource til disse er her: http://www.onthedash.com/
Som nævnt ovenfor er Jeff Stein din mand: [email protected]

Tak! Jeg sender ham en besked. Jeg havde kigget gennem hans side før, men der er ikke meget om de tidligere chronos. Men bestemt en god reference.
Hej
Fandt du ud af hvilke reference nr uret har mm.
Hilsen Christian

Sva
Hej alle sammen

Jeg er ikke i nærheden af at være ekspert i Heuer chronos, så jeg håbede at få nogle tanker om uret vedhæftet nedenfor. Beklager kvaliteten af billederne, da de kommer direkte fra sælgeren.

Uret er 32 mm stort og fra slutningen af 1930'erne. Bagsiden og broen er ikke signeret, så jeg er ikke sikker på, hvilken reference dette er. Det ligner nogenlunde de reference 2403 billeder, jeg har set.

Ser du nogle store problemer med det? Skiven ser godt ud for mig. Uret mangler krone og optræksstang, som skal udskiftes. Var det almindeligt, at caseback og bridge ikke blev underskrevet?

Hvis det ser godt ud, hvad ville det så være værdifuldt i den nuværende tilstand, forudsat at det har brug for en fuld service og ny snoet frempind/krone?

På forhånd tak!

[VÆGT]
Hej
Fandt du ud af hvilke reference nr uret har mm
Hilsen Christian
Tak! Jeg sender ham en besked. Jeg havde kigget gennem hans side før, men der er ikke meget om de tidligere chronos. Men bestemt en god refer

Nyd en annoncefri oplevelse og få eksklusive funktioner. Hjælp med at støtte forummet.
Se opgraderinger

Den bedste ressource til disse er her: http://www.onthedash.com/

Som nævnt ovenfor er Jeff Stein din mand: [email protected]

Svar
Tilføj billeder eller filer

Lignende tråde​

SG1993

1943 Omega - Assistance med manglende sag tilbage

SG1993Sep 15, 2024Vintage Omega ure Hjælp, diskussion og råd
OllieOnTheRocks
OllieOnTheRocks 19. september 2024
Indlæg17
Davidt

Tidlig Heuer Carreras - Heuer Leonidas bevægelse, men Ed Heuer etui tilbage

Davidt 16. april 2022Forum for andre urmærker
Davidt
Davidt 16. april 2022
Indlæg5
onthedial

Vintage tidlig 1970'er Heuer kronograf Ref. 73473 S med tilhørende papirer; SN 244xxx

SOLGT
onthedial 8. marts 2021Privat ursalg
onthedial
dagblad 15. april 2022
Indlæg4
gmunsey

Spørgsmål/hjælp til en tidlig 1960'er Omega

gmunsey 15. april 2019Vintage Omega ure Hjælp, diskussion og råd
gmunsey
gmunsey 15. april 2019
Indlæg6
wouter van wijk

Heuer 1163 T Siffert Autavia Mark 2 komplet sæt

FSOT
wouter van wijk 10. september 2020Ure til salg
wouter van wijk
wouter van wijk 11. december 2020
Indlæg3
290 cad

Tidlig Heuer Carrera 3647S Creme Dial

FS
290 cad 4.Mar 2018Privat ursalg
290 cad
290 cad 6. maj 2018
Indlæg5

Opdater fortrolighedspræferencer
Et Raptive Partner Site
Tak! Jeg sender ham en besked. Jeg havde kigget gennem hans side før, men der er ikke meget om de tidligere chronos. Men bestemt en god reference.

Kan du oversætte det til engelsk
Hej
Har du fundet ud af hvilket referencenummer uret har osv.?
Eller anden info om uret?
Hilsen Christian