Que pensez vous de cette 14393 62 SC?

Bonjour à tous !

je viens d'acquérir cette petite constellation vintage réf 14393 62 SC or sur acier et cadran secteur, qu'en pensez-vous ?
J'ai reçu cette pièce sans bracelet et j'aimerais acquerir la boucle correspondante à ce modèle, avez vous une idée du modèle de boucle qui correspond?
J'aimerais aussi savoir si la couronne est la bonne.
Merci à vous
Florian

Does a translation to German help to get comments?

Hallo zusammen!
Ich habe mir vor Kurzem diese kleine Vintage-Constellation-Uhr (Referenz 14393 62 SC) zugelegt. Sie ist goldfarben auf Edelstahl und hat ein Sektorzifferblatt. Was haltet ihr davon?
Ich habe sie ohne Armband erhalten und würde gerne die passende Schließe für dieses Modell finden. Wisst ihr vielleicht, welche Schließe passen würde?
Außerdem würde ich gerne wissen, ob die Krone die richtige ist.
Vielen Dank, Florian

==> Oh sorry, this forum only likes English:

Hello everyone!
I just acquired this small vintage Constellation watch, reference 14393 62 SC, gold on steel with a sector dial. What do you think of it?
I received it without a bracelet and I'd like to get the corresponding buckle for this model. Do you have any idea which buckle would fit?
I'd also like to know if the crown is the correct one.
Thank you, Florian

Hi Florian,
If you look on eBay for a 1950s Omega buckle you should have a choice between vintage and reproduction buckles

Crown is incorrect for this ref. Scallop or decagonal would be what you need.

Bonjour Florian and welcome.
Beautiful watch, enjoy it. I love this reference. Mine in steel with scallop crown says hello.

Bonjour Florian and welcome.
Beautiful watch, enjoy it. I love this reference. Mine in steel with scallop crown says hello.
Magnifique modèle en effet, je ne saurais choisir entre une décagonale et une festonnée pour l'instant, savez vous si il y une boucle de bracelet spécifique à ce modèle?

Bienvenu au forum Florian! Euh... est-ce que vous savez que tous ce que vous avez écrit est apparu ici en français? Comme tout le monde, on utilise les apps pour la traduction, c'est à dire il n'y a pas de problème à comprendre tous que vous disez... : D
Aussi - j'aime bien vote 14393, une belle montre!

Bienvenu au forum Florian! Euh... est-ce que vous savez que tous ce que vous avez écrit est apparu ici en français? Comme tout le monde, on utilise les apps pour la traduction, c'est à dire il n'y a pas de problème à comprendre tous que vous disez... : D
Aussi - j'aime bien vote 14393, une belle montre!
bonjour et merci!
Désolé je n'ai pas compris votre message, j'ai effectivement rédigé mon sujet en français

Welcome @watchmeparis

The 'eggshell' dials on these 14381s/14393s really are things of beauty and sit so well with the gold cap or solid gold cases - congratulations.

As @TimeODanaos was hinting at - this is an English language forum and whilst some members have been kind in responding to you in French (and German ?!!) you will get much more engagement (and appreciation) from members if you translate your posts into English.

Magnifique modèle en effet, je ne saurais choisir entre une décagonale et une festonnée pour l'instant, savez vous si il y une boucle de bracelet spécifique à ce modèle?
something like this- they are period correct. There is no specific correct buckle. They are gold plated. 18k buckles are quite rare and very expensive
The markings on back tell if they are original. Most for sale on internet are fake
Good to ask here first before buying there is big buckle thread where you can inquire